مشکل تصویر ip12

    سلام وقت بخیر استاد

    یه iPhone 12 دارم که بعد از تعویض ال‌سی‌دی، گوشی روشن میشه ولی صفحه کاملاً مشکیه. با کامپیوتر شناسایی میشه و صدای نوتیفیکیشن هم داره. ال‌سی‌دی تستی هم امتحان کردم ولی تغییری نکرد. مشکل از کجای برد می‌تونه باشه؟


    سلام وقت بخیر...

    وقتی با ال‌سی‌دی تستی هم تصویر نداری، احتمال خرابی خود پنل تقریباً منتفیه. اول ولتاژهای PP_VDD_MAIN_DISPLAY ،PP1V8_DISPLAY و PP5V7_LCM رو اندازه بگیر. اگر یکی از این ریل‌ها وجود نداشت، سلف یا آی‌سی تغذیه نمایشگر رو بررسی کن.

    اگر تغذیه‌ها سالم بودن، کانکتور LCD و فیلترهای MIPI کنار کانکتور رو بوق‌گیری کن. این مدل بعد از ضربه یا تعویض ال‌سی‌دی، زیاد دچار قطعی لاین‌های MIPI میشه. در نهایت اگر همه مسیرها سالم بودن، احتمال خرابی Display PMIC یا آسیب لاین‌های خروجی CPU مطرح میشه.